کابینت روشویی چیست؟

از آنجا که شستن دست‌ها، رعایت طهارت و آداب وضو در بین ایرانیان امری واجب می‌باشد، ایجاد محلی برای شستشوی دست‌ها از دیرباز اهمیت بالایی داشته است. از همین رو روشویی‌های متفاوتی از قدیم تا به امروز برای سرویس بهداشتی‌ها شکل گرفته‌اند. در این مقاله از کاترین قصد داریم به تاریخچه کوتاهی از روشویی‌ها، انواع و مدل آن‌ها اشاره کنیم.

کابینت روشویی چیست؟

همانطورکه می‌دانید روشویی‌های اولیه از جنس سنگ بوده و از زیبایی خاصی برخوردار نبودند. به همین دلیل این روشویی‌ها جای خود را به روشویی‌های چینی پایه‌دار با سنگ‌های زیباتر و متنوع‌تر دادند. پس از مدتی انسان‌ها متوجه شدند که این سنگ‌ها هم جاگیر هستند و هم نیاز آن‌ها را به خوبی پاسخ نمی‌دهند و علاوه بر این که فضای زیادی را اشغال می‌کنند، کاربردی نیستند. همچنین با افزایش آپارتمان نشینی انسان‌ها به فکر افتادند که روشویی‌هایی را تولید کنند که علاوه بر ظاهری زیبا، کاملا کاربردی باشند.
در نهایت روشویی‌های چینی دمده شدند و جای خود را به روشویی‌های امروزی دادند. روشویی های امروزی علاوه بر یک سنگ لوکس برای شستن دست‌ها دارای یک کمد به شکل کابینت هستند که از آن برای قرار دادن وسایل استفاده می‌شود. این نوع روشویی‌ها کابینت روشویی نام دارند. امروزه این روشویی‌ها به یکی از مهم‌ترین تجهیزات سرویس بهداشتی تبدیل شده و خرید و نصب آن در محیط امری ضروری است.

انواع کابینت روشویی

از آنجا که اکثر افراد این روزها به دنبال فضایی لوکس و زیبا در سرویس بهداشتی منزلشان هستند که بتواند یک فضای کاربردی نیز باشد، روشویی‌های کابینتی بهترین گزینه هستند. شما می‌توانید با قرار دادن و نگهداری وسایل شخصی، شوینده‌ها، حوله و ... در کابین آن از آلوده شدنشان جلوگیری کرده و با خیال راحت آن‌ها را در سرویس بهداشتی نگهداری کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این محصول کاور کردن لوله‌ها و اتصالات سرویس بهداشتی است که سبب می‌شود محیط زیباتر به نظر برسد.

به طور کلی این محصول به دو دسته پایه‌دار و بدون پایه تقسیم می‌شود. مدل‌های پایه‌دار معمولا ابعاد بزرگتری داشته و برای سرویس بهداشتی‌ها با فضای بیشتر مناسب‌تر هستند. در حالی که مدل‌های بدون پایه یا دیواری سیف‌ترین انتخاب برای فضاهای کوچک می‌باشند.

مقایسه کابینت روشویی پایه دار و بدون پایه

همچنین روشویی‌های جدید تولید شده از چوب و ام دی اف به شکل کابین فصل جدیدی از دکوراسیون را در سرویس بهداشتی‌ها رقم زده است. کمد این محصول با یک لایه پلاستیک وکیوم شده و به شکل ضدآب درآمده است که به راحتی می‌تواند در محیط مرطوب دوام بالایی داشته باشد.

راهنمای خرید کابینت روشویی

انتخاب روشویی مناسب و هماهنگ با دکوراسیون خانه شاید کمی سخت و گیج‌کننده به نظر برسد. از همین رو تصمیم گرفتیم شما را برای خریدی آسان‌تر راهنمایی کنیم. در حقیقت جهت انتخاب مناسب این محصول باید پارامتر‌هایی مانند ابعاد، مدل و سبک خانه‌تان را در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال برای خانه‌هایی با ابعاد بزرگ و سبک کلاسیک انتخاب روشویی‌های ایستاده که در طراحی آن‌ها به جزئیات دقت بیشتری شده و اندازه‌ی بزرگتری دارند، مناسب‌تر خواهند بود.
اما برای فضاهای کوچک‌تر و آپارتمانی بایستی مدلی انتخاب شود که نه تنها فضا را شلوغ‌تر نشان نداده بلکه در زیبایی محیط تاثیر بسزایی داشته باشد. از همین رو محصولی با طراحی ساده و مینیمال، بدون پایه و ابعادی کوچک می‌تواند بهترین گزینه باشد.

سخن پایانی

بنابراین انتخاب کابینت روشویی یکی از بهترین و مطمئن‌ترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید برای سرویس بهداشتی خانه‌تان داشته باشید. در واقع این محصول کاربردی آنچنان زیبایی خاصی را به فضای شما می‌بخشد که به محیطی آرامش‌بخش و چشم‌نواز تبدیل می‌شود.