راهنمای نصب کابینت روشویی در 6 مرحله

گفتنی است نصب کابینت روشویی به همراه متعلقات آن یک کار تخصصی است و نیازمند تجربه و مهارت کافی می‌باشد. توصیه ما به شما این است که برای نصب این کالا از یک نصاب متخصص کمک بگیرید. اما چنانچه خود را فردی ماهر و آشنا به فوت و فن می‌دانید با در نظر گرفتن نکات لازم می‌توانید این محصول کاترین را نصب کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم به مراحل نصبش به صورت مرحله به مرحله بپردازیم.

تجهیزات مورد نیاز نصب کابینت روشویی

قبل از نصب محصول بایستی لوازم و ابزار مورد نیاز را تهیه کرده و در دسترس قرار دهید تا بتوانید با خیالی آسوده تمرکز خود را برروی نصب قرار دهید و دنبال ابزار نگردید. متر، پیچ گوشتی، دریل، مته گردبر، پیچ و رول‌پلاک، تراز دستی و یک مداد یا ماژیک از جمله وسایل مورد نیاز جهت نصب هستند.

تجهیزات نصب کابینت روشویی

نصب کابینت روشویی

پس از تهیه ابزار و تجهیزات لازم جهت نصب و در دسترس قرار دادن آن‌ها بایستی مراحلی را گام به گام انجام داده تا نصب محصول به بهترین و دقیق‌ترین شکل صورت گیرد. شما می‌توانید مراحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده را قدم به قدم رعایت کرده تا در نهایت کابینت روشویی شما نصب و به خوبی فیکس شود.

مرحله اول: اندازه‌گیری دقیق

اندازه‌گیری‌های لازم و دقیق از اولین و مهم‌ترین قدم برای نصب کابینت روشویی است. بهتر است در ابتدا ابعاد کابینت را اندازه گرفته و سپس نقطه وسط آن را مشخص کنید تا در هنگام نصب و فیکس کردنش راحت باشید.

مرحله ذوم: تنظیم ارتفاع

قبل از نصب کابینت بایستی ارتفاع روشویی از کف را تعیین کنید تا پس از نصب دچار چالش نشوید. نصب دقیق با ارتفاع مناسب روشویی سبب تسلط کافی بر شیر روشویی می‌شود. گفتنی است ارتفاع استاندارد روشویی از کف ۸۵ تا ۹۰ سانت است که این عدد به میزان قد افراد نیز بستگی دارد.

مرحله سوم: تعیین محل دقیق جای پیچ‌ها

پس از اندازه‌گیری کابین و مشخص کردن نقطه میانی آن بهتر است محل دقیق سوراخ‌های تعبیه شده در روشویی را با مداد یا ماژیک علامت‌گذاری کنید تا هنگام سوراخ کردن آن‌ها کارتان راحت‌تر باشد.

جای گذاری پیچ

مرحله چهارم: ترازکردن سطح روشویی

یکی از مراحل مهمی که نیازمند توجه و دقت می‌باشد، همین مرحله است. چرا که نصب نادرست کابینت روشویی و تراز نبودن آن موجب بسته نشدن درب‌های کابینت و در نتیجه عدم تنظیم رگلاژ لولاها خواهد شد. بنابراین در این مرحله به کمک یک تراز دستی کابین را تراز کرده تا در استفاده از روشویی به مشکل برنخورید.

مرحله پنجم: تعیین و ایجاد محل شیرآلات

در این مرحله محل لازم برای لوله و اتصالات را مشخص کرده و سپس به وسیله دریل گردبر این محل را برش زده تا بتوان از این طریق لوله‌ها را به داخل کابین عبور داد.

مرحله ششم: نصب کابینت به دیوار

دقت کنید که در مدل‌های پایه‌دار نیز کابین باید به دیوار نصب شود. چرا که پایه‌ها تا حدودی جنبه تزئینی داشته و به تنهایی تحمل وزن کابین و کاسه را ندارند. جهت انجام این کار بهتر است ابتدا محل نصب را مشخص کرده و سپس روشویی، کابینت و سنگ را در محل مشخص شده قرار دهید. در نهایت به کمک دریل، پیچ و رول‌پلاک محل‌های نصب را سوراخ و سپس به دیوار فیکس کنید. چنانچه سنگ روکار باشد؛ با استفاده از دریل گردبر سوراخی را برروی کابینت ایجاد کنید و سپس سنگ را درون آن قرار دهید.

نصب کابینت

سخن پایانی


به طور کلی نصب کابینت روشویی نیازمند دانستن نکاتی است که ما در این مقاله به شکل گام به گام به آن‌ها اشاره کردیم. با خواندن و دقت به نکات گفته شده می‌توانید کابینت روشویی منزلتان را نصب کنید.