المان های موثر در قیمت روشویی کابینتی

اگر شما به دنبال ساختن فضایی مناسب و قابل دسترس در سرویس بهداشتی منزل یا محل کار خود هستید که آن فضا هارمونی مناسبی با سرویس داشته باشد. ضمن اینکه بتوانید از آن فضا برای نگهداری وسایل بهداشتی شخصی و مواد شوینده استفاده کنید و در کنار آن، لوله ها و اتصالات پوشش داده شوند؛  بدون شک پیشنهاد ما به شما روشویی کابینتی است.

 انواع مختلفی از روشویی کابینتی وارد بازار شده است که شما می‌توانید با توجه به نوع نصب، جنس، فضای سرویس بهداشتی و قیمت آن‌ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم قیمت کابینت روشویی را بررسی کنیم.

 

انواع روشویی کابینتی از لحاظ نصب

 

  • روشویی کابینتی پایه‌دار

روشویی کابینتی پایه‌دار که آن را روشویی کابینتی ایستاده هم می‌گویند، انواعی از روشویی کابینتی است که با داشتن پایه روی زمین قرار می‌گیرد. این روشویی به دلیل داشتن پایه وزن بیشتری را می‌تواند تحمل کند بنابراین در انتخاب کاسه روشویی برای این مدل دستتان بازتر است. این مدل روشویی‌ها به خاطر پایه‌دار بودنشان معمولا فضای بیشتری از سرویس بهداشتی را اشغال می‌کنند. پس برای سرویس بهداشتی‌های کوچک این مدل روشویی‌ها پیشنهاد نمی‌شوند.

  • روشویی کابینتی دیواری

برخلاف مدل پایه‌دار، روشویی کابینتی دیواری دقیقا برای فضاهای کوچک و کم جا ساخته شده است. این مدل روشویی با نصب به دیوار فضای کمتری از محیط اطراف خود را اشغال کرده و فضای مینیمال‌تری را می‌سازد. این مدل روشویی وزن کمتری دارد و به همین دلیل جابجایی و نصب آن بسیار راحت‌تر خواهد بود.

یکی دیگر از مزایای روشویی کابینتی دیواری، برخورد نداشتن آن با زمین جهت نظافت کف سرویس بهداشتی است که کار را آسان‌تر می‌کند. اما این مدل روشویی نسبت به مدل پایه‌دار تحمل وزن کمتری را دارا هست. بنابراین بهتر است برای کاسه این مدل روشویی از کاسه‌هایی با وزن کمتر استفاده شود.

 

المان‌های موثر در قیمت روشویی کابینتی

 

بدون شک قیمت یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید یک کالا هست که قطعا وجود یا عدم وجود المان‌هایی بر روی قیمت آن کالا موثر هستند. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم جهت خرید کابینت روشویی، المان‌هایی که بر روی قیمت آن تاثیرگذار هستند را بررسی کنیم.

  • کیفیت و جنس

کابینت روشویی‌ها بر اساس جنس انواع مختلفی دارند که کیفیت و جنس آن‌ها بی‌تاثیر بر قیمتشان نیست. به عنوان مثال قیمت روشویی کابینتی سنگی از سایر جنس‌های روشویی گران‌تر است.

  • جنس کاسه

انتخاب یک کاسه روشویی مناسب، یکی از عواملی است که نیاز به توجه دارد چرا که اگر کیفیت مطلوبی را دارا نباشد؛ بعد از مدتی ظاهر اولیه خود را از دست داده و ممکن است جای لکه‌های آب بر روی آن باقی و مشخص بمانند.
کاسه‌های روشویی به انواع مختلفی مثل سنگی، چینی، سرامیکی ( پرسلان)، چوبی و شیشه‌ای تقسیم می‌شوند. بسته به اینکه کدام یک از این مدل‌ها در روشویی مورد استفاده قرار بگیرد قیمت روشویی نیز متفاوت خواهد بود. بازه قیمتی کاسه‌ها معمولا از نوع چینی، سرامیکی، شیشه‌ای، سنگی و چوبی سیر صعودی دارد. ولی باز هم این سیر بستگی به نوع مواد اولیه به کار رفته در آن‌ها، ابعاد و برندشان دارد. 

  • ابعاد و مدل

اندازه، ابعاد و مدل روشویی از دیگر عواملی هستند که بر قیمت روشویی تاثیرگذارند. به عنوان مثال قیمت روشویی کابینتی ساده کوچک از قیمت روشویی کابینتی سلطنتی کمتر است. ابعاد بزرگ‌تر از روشویی‌ها قطعا قیمت بالاتری نسبت به قیمت روشویی کابینتی کوچک دارد. بهتر است برای سرویس بهداشتی با فضای کم از روشویی‌های کوچک‌تر استفاده شود.

 

مقایسه قیمت روشویی کابینتی

 

قیمت روشویی‌ها با توجه به المان‌ها و ویژگی‌هایی که در بالا گفته شده متفاوت است و هر فرد در نهایت با توجه به نیاز، بودجه و کارایی که از یک روشویی انتظار دارد؛ کابینت روشویی مدنظرش را انتخاب و خریداری می‌کند. در ادامه به مقایسه قیمت چند روشویی کابینتی با مشخصات یکسان و قیمت متفاوت می‌پردازیم.

مقایسه قیمت کابینت روشویی

دو کابینت روشویی بلوط و لوسین از برند کاترین که هر دو پایه‌دار، از جنس پی وی سی و آینه‌دار هستند را در نظر بگیرید. روشویی لوسین دارای ابعاد کوچک‌تر و مدل ساده‌تری است؛ بنابراین قیمت آن از مدل بلوط کمتر خواهد بود.

دو کابینت روشویی دیگر از این برند با نام های آنجلینا و باراد که هر دو از نوع دیواری، جنسشان پی وی سی و آینه‌دار هستند را در نظر بگیرید. قیمت مدل آنجلینا با ابعاد 50 در 80، از مدل باراد که ابعادش 40 در 46 هست؛ بیشتر می‌باشد.

در آخر اگر بخواهیم اشاره دقیق‌تری به روشویی کابینت‌دار با قیمت کنیم می‌توان گفت امروزه قیمت روشویی ارزان حدود 2 و نیم میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت روشویی کابینتی  تا حدود 30 میلیون هم می‌رسد که به نوعی این روشویی‌ها روشویی کابینتی لاکچری محسوب می‌شوند.